Spring naar inhoud

Mijn Werkplein

Online toegang tot jouw gegevens

Via Mijn uitkering en Mijn werk heb je toegang tot alle informatie over jouw bijstandsuitkering en jouw weg naar werk.

Mijn uitkering

Via Mijn uitkering kun je simpel en veilig je inkomsten en afwezigheid aan ons doorgeven.
Of zelf je e-mailadres, telefoonnummer of IBAN nummer aanpassen.

Mijn uitkering ziet er anders uit na het inloggen! 

Wil je inkomsten doorgeven? Klik dan op 'Nieuw formulier aanmaken'.
Meer informatie over het gebruik van de nieuwe omgeving vind je bij de Veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Mijn werk

In Mijn werk vind je alle afspraken die wij samen maken over jouw weg naar werk. Alleen jij kunt erin werken. Je coach kan de informatie na jouw toestemming wel zien en kan je zo ondersteunen. Alles op één plek en zelf de regie in handen hebben. Dat is waar ‘Mijn werk’ voor staat.

Veelgestelde vragen

Onder het kopje 'Mijn gegevens':

  • afwezigheid of vakantie
  • nieuw e-mailadres
  • nieuw telefoonnummer
  • nieuw IBAN nummer

Onder het kopje 'Mijn Formulieren':

  • inkomsten uit werk, alimentatie, een erfenis of giften
  • Onder het kopje ‘Mijn Formulieren’ of op de startpagina. Klik op de paarse knop ‘Nieuw formulier aanmaken’ rechtsboven op je scherm. Kies voor 'Inkomstenverklaring' en klik op 'Áanmaken'.
  • Vul alle velden met de juiste gegevens. 
  • Klik op de paarse knop "Toevoegen". Vul daar in om welke inkomsten het gaat.
  • Wanneer je meerdere soorten inkomsten wilt doorgeven, klik je nog een keer op ‘Toevoegen’.
  • Herhaal bovenstaande stappen totdat je alle inkomsten hebt toegevoegd.
  • Klik daarna op 'Volgende' om naar de volgende pagina te gaan waar je de bewijsstukken kunt toevoegen.
  • Je kunt een loonspecificatie of ander bewijsstuk toevoegen door op de knop ‘Voeg een bestand toe’ te klikken.
  • Klik op ‘Verzenden’ om het formulier te versturen.
  • Kan je niet op de Verzendknop klikken? Dan heb je waarschijnlijk nog niet alle velden ingevuld. Loop het formulier nog een keer goed door. Klik daarna alsnog op  'Verzenden'.

Heb je geen partner, dan kun je nu uitloggen.

Heb je wel een partner?
Geef dan ook de inkomsten van jouw partner door via Mijn uitkering.

•    Log zelf uit. Jouw partner kan nu inloggen op Mijn uitkering met de eigen DigiD code.
•    Als jouw partner is ingelogd komt deze terecht op een scherm waar de inkomstenverklaring al klaar staat. Na ondertekening en verzending word de verklaring definitief naar ons verstuurd.


Status verzonden inkomstenverklaringen

Onder dit kopje 'Mijn Formulieren' kun je de status van alle wijzigingen die je aan ons hebt doorgegeven (afwezigheid, telefoonnummer, e-mail adres en IBAN nummer) en alle verstuurde inkomstenverklaringen terugvinden. Let op: je kunt een verzonden formulier niet meer aanpassen.

Onder het kopje ‘Mijn gegevens'. 

  • persoonsgegevens
  • uitkeringsspecificaties (per maand)
  • jaaropgaven (je kunt de jaaropgave van het voorgaande jaar vanaf 1 februari bekijken en afdrukken in Mijn uitkering)
  • eventuele schuldpositie (saldo en aflossingen).

DigiD staat voor 'Digitale Identiteit'.  Op internet kun je jezelf legitimeren door in te loggen met jouw eigen DigiD. Zo weten wij dat wij ook echt met jou te maken hebben.
 

Je kunt een DigiD-inlogcode aanvragen op de website van DigiD via www.digid.nl.
Daarna ontvang je binnen 5 werkdagen een activeringscode per post op het adres waarop je bij jouw eigen gemeente staat geregistreerd.
Met de activeringscode, jouw gebruikersnaam en wachtwoord activeer je jouw DigiD via www.digid.nl. Daarna kun je met DigiD inloggen op Mijn uitkering.

Wil je nadat je een inkomstenverklaring hebt ingediend nog bewijsstukken bij ons inleveren?
Dan kun je dit doen via het digitale formulier "Documenten inleveren". Lees hier hoe.

Neem dan contact op met de afdeling Hoogte en Duur, door te bellen met (0592)
39 16 00. Of stuur een mail naar uitkering@wpda.nl.
 

Onder het kopje 'Mijn gegevens'.